Online just nu: Besökare totalt Besökare idag

lördag 22 januari 2011

Tråkiga och roliga saker.

Huga, den här veckan började inte bra. Våran springer spaniel sprang in i något här hemma, antagligen bordet för femtioelfte gången. På måndag när jag kom hem från jobbet var han alldeles svullen på ögonlocket och hade kräkts, vi antog att han hade fått en hjärnskakning fast han var jätte pigg som vanligt. På tisdag morgon är bägge ögonen jätte hängiga och vovven är inte alls nått vidare pigg. Jag for till vetinären i Nyland som inte kunde göra något utan skickade oss vidare till Sundsvall. På Vetrinär Huset i Sundsvall konstaterade dom att han hade fått en blödning bakom ögonen och att han var blind på vänstra ögat. Fick lämna honom där över natten och på Onsdag tog dom bort det vänstra ögat. Och nu är han världens sötaste och piggaste enögda springer. Han håller på att bli tokig på att han måste ha tratten på sig och han skulle vilja springa omkring som vanligt. Det är ju inte så lätt att förklara för honom varför han ska ta det lungt.
Igår fick jag klart min lapptäcks-ryggsäck som jag började med i julas, den vart faktiskt ganska fin.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Hej ! Ja det är jag som är Eva 47 år, bor i en liten by utanför Kramfors i ett gammalt hus ( rött med vita knutar ) tillsammans med min sambo och våran 18-åriga son. Fritiden tillbringar jag med familjen och våra djur.

Länk till linnekläder

Länk till linnekläder
Klicka på bilden så kommer du till linnekläderna.

Alvas hus nätbutik

En helt underbar butik

Päls överallt

Päls överallt
Blää
Gissa varför bladlusen är så liten, det är därför att den har stannat i växten.

Broarne

Broarne
Hittade en butik med helt underbara spetsar plus en hel massa "vill ha grejor" kika in en sväng.

Anitas sockor

Anitas sockor
Klicka på bilden så kommer du till fina sockor

Pysseldag i Bjärtrå

Pysseldag i Bjärtrå
Klicka på Jonny

Höstmys

Höstmys
Härligt med vedspis

Dockor

Dockor
Om någon är intresserad och vill köpa nån av mina dockor skicka ett mail till eva.moverare@kramnet.se

Sommar

Sommar
Trädgårdstomte

Vår vita hall

Vår vita hall